Żelazne zasady pozycjonowania: Część 1
1. Słowa kluczowe w domenie: domeny z dokładnymi słowami kluczowymi mają dodatkowe zalety do wysokiej pozycji w wyszukiwarce.
2. Słowo kluczowe jako pierwszy element domeny: strony rozpoczynające się od słowa kluczowego w domenie mają pierwszeństwo przed tymi, które zawierają je w środku lub na końcu.
3. Wiek domeny: Google nadaje większe znaczenie domenom zarejestrowanym od ponad roku, w przeciwieństwie do stron wykorzystywanych do spamowania i zarejestrowanymi niedawno.
4. Historia domeny: nabywając domenę, która była intensywnie użytkowana, istnieje ryzyko, że niechciane linki, które nią pozycjonują, zostaną wzięte pod uwagę. Bezpieczniej jest zacząć od nowej domeny.
5. Dokładnie dopasowane domeny lub nazwy domen zawierające dokładne słowa kluczowe: bardzo pomagają w pozycjonowaniu słowa kluczowego nawet na stronach o przeciętnej jakości.
6. Public Whois vs. Private Whois: Google preferuje Public Whois, do którego każdy może mieć dostęp żeby sprawdzić rejestratora domeny. Jeśli dana osoba zostanie oznaczona jako spamer, będzie w przyszłości pod lupą Google.
7. Rozszerzenie domeny dla kraju: jeśli chcesz stworzyć stronę w Polsce, wskazane jest, aby korzystać z domeny „.pl”, .com jest domeną uniwersalną.
8. Słowo kluczowe w tagu tytułowym, najlepiej na początku: ważne jest, aby strona internetowa miała tytuł z głównym słowem kluczowym, dla którego jest przeznaczona, co można analizować za pomocą Adwords’ Keyword Planner.
9. Słowo kluczowe w H1: Google rozpoznaje główny kontekst treści poprzez tytuł, a następnie używa poszczególnych H1 do segregowania treści każdej podstrony.
10. Długość tekstów: dłuższe treści są zwykle uważane za wyższej jakości, co ma pośredni wpływ na takie czynniki jak wzmianki w serwisach społecznościowych.
11. Kontekstowe słowa kluczowe i synonimy w tytule: pomagają one Google’owi zrozumieć znaczenie słowa kluczowego i zinterpretować synonimy.
12. Szybkość ładowania strony: pozycjonowanie jest odwrotnie proporcjonalne do czasu ładowania. Więcej niż trzy sekundy to duże obciążenie.
13. Unikaj powielania treści: Google posiada doskonałe narzędzia dla webmasterów, które pozwalają na ich kontrolę.
14. Aktualizacje treści: konieczne jest ciągłe tworzenie treści, które dostosowują się do nowych trendów, ponieważ objętość zaktualizowanego tekstu w indeksowanej treści ma ogromny wpływ.
15. Aktualizacja strony: utrzymywanie niezmiennej strony kończy się degradacją jej pozycjonowania; konieczne jest okresowe dodawanie aktualizacji, aby osiągnąć progres w optymalizacji.