Największe błędy w strategii SEO
Optymalizacja dla wyszukiwarek takich jak Google jest niezbędna dla każdego sklepu internetowego, który chce się rozwijać. Jednakże, popełnianie błędów SEO może prowadzić do nieuniknionego spadku pozycji Google w wynikach. W tym artykule wyjaśniamy, jakie są najczęstsze błędy strategii pozycjonowania i jak działać, aby ich uniknąć.
1. Niestosowanie żadnej strategii.
Pierwszym możliwym błędem byłoby niestosowanie kampanii optymalizacji. Wiara w to, że właściwe pozycjonowanie strony internetowej bez użycia SEO jest bardzo naiwne. Zrezygnowanie z tych technik jest równoznaczne z rezygnacją z adresata w liście pocztowym: treść może być doskonała, ale nie dotrze do nikogo. To właśnie techniki SEO pozwalają w odpowiedni sposób zaistnieć e-biznesowi w wyszukiwarkach.
2. Użycie słów kluczowych słabej jakości.
Kiedy już zrozumiesz potrzebę korzystania z eksperta SEO i zdecydujesz się postawić na niego, niewłaściwe użycie słów kluczowych jest prawdopodobnie największym błędem. Zazwyczaj jest to charakterystyczne dla tych firm, które mają niewielkie doświadczenie w sieci lub systemie optymalizacji pod kątem wyszukiwarek internetowych. Aby tego uniknąć, należy odejść od określeń ogólnych, które nie dostarczają istotnych informacji o produktach w sklepie, a także od słów, które nie są zgodne z celem handlowym firmy.
3. Pisanie zwykłego tekstu.
Teksty, które chcesz dobrze pozycjonować, muszą być sformatowane. Formatowanie oznacza nagłówki, tytuł i podtytuły strony, oznakowane za pomocą HTML h1, h2 i h3. Litery wyróżnione pogrubioną czcionką są również częścią formatu. Gdy te formaty nie są używane, Google nie otrzymuje żadnych informacji o tym, które z nich są słowami kluczowymi artykułu. Należy oczekiwać, że będzie to miało negatywny wpływ na funkcjonowanie technik optymalizacyjnych. Jednakże, jak w przypadku każdej techniki, ważne jest, aby jej nie nadużywać, tak aby nie stała się ona wadą. Nie jest właściwe używanie więcej niż jednego znacznika h1 lub wymuszanie słów kluczowych w nagłówkach.
4. Używanie spamu lub treści śmieciowych.
Wchodzenie na wiele forów, blogów i stron internetowych w celu zamieszczenia reklamy w postaci treści śmieciowych nie jest dobrym pomysłem. Ważne jest, aby korzystać ze współpracy z innymi stronami celu poprawy pozycjonowania handlu internetowego, ale nie należy przekraczać linii spamu. Technika ta jest niemile widziana w sieci i nie pozostanie bezkarna.
5. Artykuły zbyt krótkie i bez obrazków.
Google zignoruje publikacje, które nie przekraczają 200 słów i zrzuci je na dno swojej wyszukiwarki. Dlatego ważne jest, aby zawartość strony internetowej przekraczała ten limit. Podobnie, strona bez obrazków otrzyma niewiele uwagi od wyszukiwarki. Ale musisz być ostrożny, ponieważ strony internetowe, które ładują się zbyt długo, są również karane, więc obrazki nie powinny zawierać zbyt wiele miejsca na stronie.