SEO sieci społecznościowych
Odkąd portale społecznościowe stały się ulubionym miejscem spędzania czasu ludzi w sieci, ich znaczenie w odkrywaniu treści, zawieraniu umów na usługi lub kupowaniu towarów i produktów eksplodowało. Zmienił się również model wyszukiwania, w wyszukiwarkach ludzie szukają mniej, a więcej szukają w sieciach społecznościowych. Ponieważ są one tak istotne, mogą wpływać na pozycjonowanie, więc te przestrzenie muszą być uwzględnione w strategii SEO. Wszystkie taktyki SEO w serwisach społecznościowych nazywane są również SMO, co możemy przetłumaczyć jako: optymalizację mediów społecznościowych
Eksperci SEO wiedzą, że treści, które publikowane w tych sieciach, nie przyczyniają się bezpośrednio do pozycjonowania strony internetowej, ale są indeksowane i pojawiają się w wynikach wyszukiwania Google, więc należy dokładnie przemyśleć, jakie posty, zdjęcia lub filmy są publikowane w miejscach takich jak Facebook, Twitter, a zwłaszcza Google Plus.
Największe błędy w strategii SEO
Po raz kolejny słowa kluczowe użyte do stworzenia tych publikacji w mediach społecznościowych są decydujące dla ich pozycjonowania, a tym samym dla wzmocnienia pozycjonowania stron internetowych, do których się odnoszą i do których odsyłają. W tym przypadku portale społecznościowe wspierają pracę własnymi instrumentami, które poprawiają widoczność publikacji, takimi jak „hashtagi”, które działają jak markery rozmów i są wyraźnymi „słowami kluczowymi”.
Ponadto, sieci społecznościowe w znaczący sposób przyczyniają się do poprawy publicznego wizerunku marki, podmiotu lub osoby, czyniąc z nich renomowaną markę. Ich zdolność do wzmacniania marki będzie miała fundamentalne znaczenie w tych staraniach o poprawę jej reputacji w Google.
Ponadto, niektóre sieci są wykorzystywane przez społeczeństwo jako prawdziwe wyszukiwarki. Facebook lub YouTube rejestrują zachowania użytkowników podobne do tych, które są wykonywane podczas wyszukiwania w Google, więc ważne jest, aby oficjalne profile, oficjalne strony i posty były dobrze przemyślane.
Czy SEO ma jakies powiazania z mediami spolecznosciowymi ?